Hi loves,
Sunt acasa, nu ma vad de treaba fiindca am foarte mult de recuperat, insa nu pot sa nu ma gandesc la experienta Feerica ce tocmai s-a incheiat. Desigur, poate vi se pare banal fiindca mereu calatoresc si am ocazia atat sa cunosc cat si sa descopar oameni si locuri noi, insa Feeric Fashion Week este mai mult decat o saptamana de moda cu prezentari si locatii inedite, fiind mai mult si despre oamenii cu care am creat o legatura foarte frumoasa si de care cu siguranta imi este dor.
Ce ma bucura totusi, este ca o sa va scriu in continuare despre saptamana trecuta, iar astazi o sa va vorbesc despre ziua a V a si ultima zi, a VI a. Dar cum inca mai am sa va arat parte din tinutele purtate, dezvaluirea amintirilor create nu se incheie aici.
Sa incep cu cea de a cincea zi, nu doar pentru ca vreau sa va povestesc cronologic, ci si pentru faptul ca in aceasta zi a avut loc si prezentarea mea preferata. Desi nu imi place sa fiu “avocatul poporului” si sa vorbesc in numele altora, cred de fapt, ca nu sunt singura si ca prezentarea despre care o sa va vorbesc a fost preferata multora.
Dar, first things first: Am inceput ziua cu o vizita in curtea Palatului de vara Brukenthal din Avrig, unde am urmarit colectia desgnerului Libanez Cylia Dorra. Apoi ca in fiecare an, a urmat deliciosul pranz unde am avut ocazia sa desoperim si tainele vinului Mysterium prezentate de draga Diana Pavelescu ♥
De la ora 17, moda s-a mutat în gospodăriile Muzeului în Aer Liber din Dumbrava Sibiului, unde Lavinia Ilieş şi Sebastian Roncea şi-au prezentat cea mai nouă colecţie. „Solar Plexus” este creată pentru sezonul primăvară – vară şi cuprinde zece ţinute feminine şi zece ţinute masculine. “<<Solar Plexus>> reprezintă centrul voinţei, este puterea percepţiei în legătură cu cine eşti, te lasă să îţi descoperi toate dorinţele lăuntrice. Este descoperirea sinelui, a puterii personale, câştigarea încrederii, descoperirea responsabilităţii şi a înţelegerii”, spun cei doi designeri. Aceştia nu se află pentru prima oară la FFW, iar anul acesta au avut parte de o prezentare de modă inedită. De această dată, spectatorii nu au mai stat pe scaune ca să urmărească evenimentul, ci au pornit la pas prin Muzeul Satului, să descopere modelele ce îi aşteptau în faţa caselor. Atmosfera a fost întregită de cei trei cunoscuţi interpreţi de muzică populară, Ciprian Silaşi, Anca Mărginean şi Sebastian Stan.
Aceasta a fost cu siguranta prezentarea mea preferata de care va spuneam si la inceputul postarii: Feerica si atipica pentru orice alta prezentare de moda, interactiva, in care am descoperit creatiile celor doi designeri.
Paulita Errazuriz a continuat seria defilărilor, la ora 20. La Pasajul Scărilor, designerul şi-a prezentat o colecţie ce aminteşte de viaţa anilor ’60, dar şi de stilul de viaţă din Berlin, Londra ori Paris. Designerul din Chile a avut ca principală sursă de inspiraţie povestea de dragoste dintre Romeo şi Julieta. Modelele au purtat rochii în culori vii, accesorizate cu diverse aplicaţii şi broderii.
De la ora 22, iubitorii de modă au fost aşteptaţi la Redal Expo cu o surpriză din partea Lenor, unul dintre partenerii Feeric Fashion Week 2017, care a prezentat şi o colecţie inspirată din natură. Evenimentul s-a bucurat de prezenţa Adelei Popescu, ambasador Lenor, sub genericul Inspired by Nature.
Pictura “Evolution”, a lui Piet Mondriaan, l-a inspirat pe următorul designer de pe Feeric Venue. Michelangelo Winklaar a prezentat o colecţie plină de culoare, alcătuită din materiale transparente şi fragile, precum şi broderii.
Bianca Popp a mai adus o colecţie la FFW 2017, pe Feeric Venue, care vorbeşte despre dorinţele deşarte. Ţinutele au fost dezinvolte şi realizate din materiale uşoare sau semitransparente.
În continuare, pe podiumul Feeric Venue, au defilat modele ce au prezentat rochiile preţioase, din materiale naturale, broderii franţuzeşti şi tehnici de realizare couture, redate în colecţia “Esemplare”, semnată de brandul Bardash. “Colecţia te provoacă să fii o apariţie şi prezintă impactul estetic de excepţie, în viziunea noastră. Pentru a fi exemplar, trebuie să impui prin atitudine şi rafinament”, spun reprezentanţii brandului.
Ultima prezentare de modă a adus colecţiile semnate de Danila Olivieri, Stefano Sberze și Elisa Mazza, trei designeri care şi-au reunite forţele în 2011, la Torino, la trei ani după ce terminaseră studiile Institutului European de Modă din Milano. Minimal To s-a născut din observarea neîncetată a societăţii aflată într-o permanentă schimbare. “Ţesăturile naturale şi tehnicile sunt realizate într-o atmosferă suprarealistă. Designul transmite dorinţa unei legături mai strânse între îmbrăcăminte şi persoana care o poartă, prin cercetarea meticuloasă a formelor şi analiza corpului”, spun cei trei designeri.
Nu o sa va mai tin mult fiindca as avea de povestit extrem de mult in continuare. A venit timpul sa va vorbesc si despre ultima zi de la Feeric Fashion Week.
Adriana Goilav a deschis ultima zi a Feeric Fashion Week la Depoul CFR. Prezentată într-un ambient total diferit, colecţia “transMORPHer” a designerului român a fost pusă în valoare de încălţămintea ECCO şi a prezentat un drum al liniilor ascendente, dar şi descendente, al urcărilor, dar şi al coborârilor, a ceea ce vedem şi nu vedem. Accesoriile au fost semnate de Woven Atelier.
Ţinutele în tonuri vii au colorat, de la ora 17, pădurea de la ieşirea din Sibiu, spre Răşinari, unde modelele au putut fi admirate purtând colecţia semnată de Sarah Jessy Jones, la care spectatorii au ajuns cu tramvaiul.
Gala Feeric, unul dintre ele mai aşteptate evenimente din agenda celui mai important festival de modă din Europa de Est ce se desfăşoară în Sibiu, a fost mutată, din Piaţa Mică, la Redal Expo, din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile. Gazdele evenimentului au fost Cosmina Păsărin şi Derek Warburton, ambasadorul internațional al celei de-a zecea ediţii a Feeric Fashion Week, prezent pentru prima oară în România. Derek Warburton este proprietarul și directorul de creație al revistei Lapalme Magazine, distribuită pe ambele coaste ale Americii, în special în New York și Los Angeles. De asemenea, a colaborat cu diferite vedete internaţionale, precum cântăreaţa Beyoncé
Ultima seară pe Feeric Venue a găzduit şase colecţii ale designerilor români şi străini. Ivan Sighinolfi a prezentat o colecţie dedicată feminităţii şi atenţiei detaliilor, care fac diferenţa. “Liniile armonice”, aşa cum este titlul colecţiei, au pus în evidenţă siluetele modelelor, prin jocurile de contraste şi ţesăturile preţioase ale rochiilor.
Din dragoste pentru detaliile preţioase şi datorită dorinţei de a transforma poveştile în realitate, s-a născut “Bliss”, o colecţie inspirată şi dedicată tuturor femeilor romantice şi curajoase. Prezentarea de modă a Aidei Lorena s-a bucurat de muzică live. “Miresele moderne se regăsesc în colecţia amplă de materiale preţioase, croieli inteligente şi aplicaţii strălucitoare, toate gândite pentru a le face ziua nunţii un vis împlinit”, spune Aida Lorena. Colecţia “Bliss” a cuprins detalii realizate manual şi rochii ce au făcut parte din stilul boho, cosmopolit sau clasicul prinţesă.
Andreea Ciungan a prezentat, apoi, “Reborn”, o colecţie inspirată de fuziunea dintre stilul masculin şi cel feminin, contopirea acestora şi redarea unui stil actual. “Colecţia de modă reprezintă o combinaţie dintre minimalismul prezent în moda ultimilor decenii, diverse teme contemporane experimentate în special de creatorii japonezi, în contrast cu veşmintele senzuale de tip occidental”, spune Andreea Ciungan.
Povestea Feeric a continuat cu rochiile L’Atelier Ioana Călin. Colecţia a cuprins tonuri nude, alb şi ivory, iar materialele folosite au fost taftaua cu fir de mătase, tulle-ul, cristalele Swarovski, perlele din sticlă şi broderiile cusute de mână. “Love Story este colecţia care adună zece poveşti de iubire. Inspiraţia pentru această colecţie vine din iubirea pe care şi-o poartă două persoane şi dorinţa lor de a-şi uni destinele”, spune designerul.
Diana Caramaci a dorit să îşi pună amprenta în universal modei prin colecţia “Metallic Renaissance”, o colecţie prin care a vrut să readucă, pe Feeric Venue, epoca Renaşterii în actualitate, fiind creată din materiale cu structuri metalice. “Prin această colecţie, am dorit să urmez linia arhitecturală din acea perioadă şi să adaptez rochia modelelor pe linia actuală, păstrând, însă, detaliile renascentiste”, spune tânărul designer.
Ultima prezentare de modă din agenda Feeric Fashion Week 2017 i-a aparţinut Lunei Morgaciova, care a adus “Collageatrois avec maman”. “Colecţia este un jurnal ce cuprinde ceea ce se întâmplă în mintea unui personaj feminin cu personalităţi multiple şi puternice, în egală măsură. Reprezintă un colaj de stări emoţionale. Asocierea de elemente de artă purtabilă, prin picturile transpuse în textile, elemente de bijuterie şi un mesaj vizual puternic, desenează un tablou de realităţi colajate, împletite într-o dezordine ordonată. Este un manifest al libertăţii de exprimare şi de simţăminte”, îşi descrie colecţia Luna Morgaciova.
Din 2008 şi până în prezent, Feeric Fashion Week a reuşit să surprindă prin diversitate şi originalitate, creativitatea colecţiilor şi apariţiile în presa internaţională de specialitate. 2015 a reprezentat un an important în istoria Feeric Fashion Week, deoarece festivalul a fost pus în calendarul oficial al celor mai importante săptămâni ale modei din întreaga lume.
Echipa FFW 2017 numără peste 150 de membri din România, Franţa, Italia şi Argentina.
“A fost o ediţie minunată şi mă bucur că am trăit-o împreună! An de an, încercăm să ne întrecem limitele şi să ne punem în valoare designerii înscrişi, în diferite locaţii spectaculoase. Am lansat şi un concept: Feeric Family. Noi suntem o familie. La final de septembrie, vom pleca la săptămânile modei din lume, tocmai pentru a aduce în Sibiu, la Feeric Fashion Week, oameni importanţi. Aşa am ajuns la cea de-a zecea ediţie. Ne vedem la anul!” , a spus Mitichi, iniţiatorul şi preşedintele Feeric Fashion Week.
Feeric Fashion Week este un eveniment cofinanțat de Primăria Municipiului Sibiu, Consiliul Local Sibiu și Consiliul Județean Sibiu.
Partener principal: Jidvei
Parteneri: Banca Transilvania, AutoSchunn, Therme București, Lenor, Boromir
Parteneri instituționali: Ambasada Regatului Olandei la București, Universitatea de Artă și Design Cluj Napoca, Istituto Europeo di Design, Mad Mood Milano, Muzeul Național Brukenthal, Complexul Național Muzeal Astra, Primăria comunei Rășinari, Redal Expo, Buonavista, Campari, Happy City, Sens Media, VIP Security